جوانان مسجدی فردای جامعه ما را مهدوی می کنند
کد خبر: 3775039
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹

جوانان مسجدی فردای جامعه ما را مهدوی می کنند

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان با بیان اینکه تمام جوانانی که در محلات حضور دارند مدیران آینده کشور هستند، گفت: اگر قرار است فردای جامعه را مهدوی کنیم باید به فکر مسجدی کردن جوانان باشیم.

جوانان مسجدی فردای جامعه ما را مهدوی می کنند

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، 2 دی ماه در نشست با مسئولان کانون‌های مساجد شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: کانون‌ وقتی فردی را از بیرون مسجد به داخل مسجد جذب کند آن وقت توانسته افراد را مسجدی کند.

وی کانون‌های مساجد را یک مجموعه فرهنگی دانست که با برگزاری برنامه های مختلف سعی در جذب افراد به این مکان مقدس دارد و تصریح کرد: با فعالیت کانون‌ها به تعداد افراد مسجدی افزوده می‌شود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه در سطح کشور پنج استان به عنوان پایلوت طرح «سفیران اجتماعی» انتخاب شده‌اند، گفت: در این طرح هر کانون به بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی خانوارهای اطراف آن مسجد می پردازد.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان با بیان اینکه درصد زیادی از مشکلات خانوارها با آموزش رفع می‌شود، اظهار کرد: در قالب طرح «سفیران اجتماعی» آسیب‌ها و دردهای مردم توسط کانون‌ها تحلیل و نقشه راه برای جوانان ترسیم می شود.

وی با بیان اینکه تمام جوانانی که در محلات حضور دارند مدیران آینده کشور هستند، گفت: اگر قرار است فردای جامعه را مهدوی کنیم باید به فکر مسجدی کردن جوانان باشیم.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به حمایت از کانون های فعال شهری، عنوان کرد: هر شهرستانی که فعالیت بیشتری در مسابقه «مدهامتان» داشته باشد، سال آینده مجری استانی طرح مذکور می‌شود.

وی از فعالیت 902 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان گیلان خبر داد و متذکر شد: رویکرد کانون‌ها رویکرد برون مسجدی است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان با بیان اینکه استان ما در زمینه ثبت شناسه اعضای کانون از بین استان ها در رده بیست ونهم قرار دارد، خاطرنشان کرد: 940 هزار نفر در سامانه ثبت شده‌اند که 18 هزار نفر سهم گیلان بوده است.

انتهای پیام

captcha